tirsdag 22. februar 2011

Hodebry

Oppussingen av møbelene etter Besta ga meg visst litt hodebry jeg ikke var forberedt på. Men nå ser det ut til at problemet er løst :)

Jeg pusset de jo godt ned og vasket de med kraftvask før jeg startet på heftgrunningen. 2 strøk la jeg på, for av erfaring etter sist runde “blør” denne type møbel litt. Sist var det slagbenk i furu, stoler og bord av samme type møbel som skapene som var til pers.  Da strøk 2 kom på disse møblene dekket det godt.

Men nå derimot……

20022011195

Jeg påførte 1. strøk med toppmalingen, men det ble ikke stort bedre……… Ikke etter 2. strøk heller, altså 4 strøk totalt. SUR! blir man da! 

Men så begynnner hode å spinne litt………  Dette var grunningen btikken anbefalte:

22022011215 Sist jeg malte benyttet jeg meg av denne her, soden jeg skulle male furubenk og ikke gadd kvistlakken først:

22022011214Og etter å ha lest om dette produktet, så ser jeg at dette også forhindrer NIKOTINGJENNOMTRENGING. Og Besta røkte godt han ;) Så dette var kanskje det jeg slet med????

Jeg hadde igjen en ørliten skvett av Infra malingen, som også kan benyttes som toppstrøk, så da klinte jeg på da ;)

Kanskje ikke så lett å se på bildet, men det er tatt etter at det har tørket, og det DEKKER *lykkelig*

22022011206 

22022011206Øverst på dette bildet er det et TYNT strøk med Infra, nederst er det ikke.

Så nå skal jeg få handlet meg en boks til av denne typen, og så blir det ett eller to toppstrøk oppå der igjen med

22022011216for å få den glansen jeg vil ha :)

Så da ser det ut til at det løser seg og at jeg slipper å ende opp med lilla skap som var Henriette sitt ønske *fnis*  

Ingen kommentarer: