tirsdag 3. mai 2011

Vakre naturlige farger og loppefunn

I helgen som var passet jeg dyrene for en god venninne av meg. I “dyrene” inngår 2 katter, 3 kaniner, en hest og en ponni og et uvisst antall høner ? Må innrømme at jeg ikke har talt de, men ca 20?  De kakkler i alle fall Smilefjes som blunker Men den som lager mest lyd er definitivt den galeivrige hanen Smilefjes som blunker 

I dag kom dyre-eieren innom med ferske egg til dyrepasseren *NAM* Og jeg bare elsker synet av disse eggene til høne-pønene hennes altså Rødt hjerte

Bare se så lekre farger da

Og det er neimen ingen EU-standard på egg fra frittgående heldige høns altså, HELDIGVIS! Her er det fra bittesmå egg til normale egg i størrelsen. De eggene som fasinerer meg mest er nok de pistasjegrønne, men nå har hun jammen fått høner som legger en annen grønnfarge også Smilefjes som blunker  Er det ikke herlig??? Og så heeeeeeeeelt ferske egg da Rødt hjerte

Og siden jeg viser dere eggene i denne bollen får dere en titt på deler av loppefangsten min på søndag også. Fikk en knepen halvtime med barn på årets desidert beste loppis i Ås før vi måtte i bursdag. Men vi fikk med oss noen godbiter, og noe av det ser dere her

Et herlig sett med to typer fat og sausnebb, dagens dyreste funn Smilefjes som blunker Men jeg vil vel også påstå det lekreste Rødt hjerte

Og så en terrin uten lokk, men til en pris av 10 kr spiller da ikke det noen rolle Smilefjes Perfekt til både det ene og det andre likevel!

Og så MÅ man jo bare ha seg noen Norgesglass!  Flere skal jeg ha for å si det slik, for det er mer i skuffene som venter på å komme opp i slike lekkerbisker. Her er det cornflakes, havregryn og Ole Brum pasta som har vært de heldige Smilefjes som blunker 

Og dette skal få være med å pryde lørdagens frokostbord i alle fall Smilefjes Frokostblandig og FERSKE egg Smilefjes