mandag 18. mai 2009

Husdyrene våre

Ja, det var tema for dagens utflukt med Åpen Barnehage som vi hadde til UMB i Ås i dag. Alle barnehagene i Ås + vår fra Tomter var på besøk der i dag. Desverre var vi ikke like heldig med været som i går, men tur ble det likevel :)

Stresset som jeg var i dag tidlig, så rasket jeg med meg fotoapparatet uten å sjekke at jeg hadde satt inn minnekortet etter at jeg lastet opp bilder i går, så jeg ankom med kamera som jeg ikke fikk bruk :( Men kamera har jeg jo på mobilen, men det er elendig. Likevel måtte jeg jo få med meg et apr bilder i alle fall.

Her er noen geitekillinger :)  Bilde003  Denne karen satt med en 6 uker gammel sølvrev på fanget :)

Bilde005 Bilde004

Her er halvannet døgn gamle kyllinger

Bilde006Bilde010

Og seeeee som hun kooooooooser seg da *sukk* De andre barna er endel større enn Henriette, så de fikk sitte og holde hver sin kylling. Derimot ble det masse plass for Henriette å kikke :)

Bilde007 Bilde008 Bilde009

Utover disse dyrene så vi på sauer, grisunger (noen av de var 8 uker og noen av de litt eldre. De eldste veide ca  35 kg…) og hester. Innimellom kikking på dyrene spiste vi lunsj i et stort skur og fikk tørket oss litt. De andre fartet videre og skulle se på litt kaniner osv, men Henriette var så trøtt at vi så det som best å reise hjem. Hun klarte knapt å holde seg til vi kom til bilen før hun sovnet ;)

Ingen kommentarer: