søndag 19. april 2009

En fin, men blåsete søndag

Har hatt hestene i helgen, så da blir det noen turer bort i stallen - 3 ganegr pr dag for å være helt eksakt.
Til lunsjforingen i dag ble det familieutflukt. Stein, Henriette og jeg gikk bort, sammen med 3 av hundene. Quickie måtte bli hjemme med valpene sine (som forøvrig har det veldig bra!).
Henriette fikk lekt masse i sandkassa og testet rundetider rundt stallen mens pappa prøvde å fange høner. Beklager at jeg sier dette Malin, men høner er ikke smarte dyr atså ;)
HUndene måtte pent stå bundet i fliscontainere, da hønene allerede var over alle hauger *ler*
Hestene hadde det blåsete i dag, men de koste seg ute uten dekken i dag også. De får heller være litt sølete og få lov til å være hester.
Henriette ble sliten av all lekingen på stallen og tok seg en velfortjent saftpause før det bar hjem i vogna i sovende tilstand.
Må jo også fortelle at jeg fikk en ubehagelig overraskelse da jeg kom i stallen i morges. Det hadde på mystiskt vis falt ned et spann med tapetlim OVER masse verktøy og dill, inkludert en høytrykkspyler... Og jeg trodde jo en periode at det var en høne som hadde flaxet det ned, men det viste seg jo å være Gypsy som hadde sparket så hardt i veggen at det hadde falt ned. Kanskje ikke så rart siden korke meg glemte å gi henne høy i natt..... De 2 andre fikk, men ikke hun *flau*
Det ble litt av en jobb i vaske verktøy og stallgulv kan jeg fortelle! Men jammen godt at det var jeg som kom den morgenen og ikke Roy eller Malin!!!!! Tross alt mitt monster som var skyld i dette........... Og her er monsteret ;)

Og Henriette kommer stadig med overraskelser. Hun har gått lenge når vi har holdt henne i begge hender, men nekter når vi bare vil holde i en. Men i dag overrasket hun oss plutselig da hun vill gå før pappa fikk tak i begge hendene, og se nå hvordan hun trasket avgårde ;)

Ingen kommentarer: