mandag 25. april 2011

Dessert anbefalning!

Påskeaften fikk vi besøk av mamma til middag og da måtte vi jo kose oss litt Smilefjes som blunker 

Til middag ble det kyllingfilet og ovnsstekte grønnsaker med potetskiver og bearnaisesaus til – kjempegodt Smilefjes 

Til dessert prøvde jeg noe nytt, nemlig

 Bringebær-Marshmallows Mousse!

NAM!!!!! Oppskriften har jeg funnet hos min store inspirasjon hva kakebaking innebærer, Passion 4 baking.

Oppskriften finner du HER og bildet er lånt av www.passionforbaking.com  (siden jeg selvfølgelig ikke tok bilde av min Trist fjes )

Jeg pyntet ikke min med bær, men med dumlefluff jeg hadde til overs fra fredagens baking.

Oppskrift på dumlefluff:

3 dl fløte

160 gram dumle

Skjær opp dumlen i små biter. Hell fløten i en kjele og varm opp litt.  Ha dumlebitene oppi og rør om til alt er smeltet. MÅ IKKE KOKE!

Når alt er smeltet inn setter du det i kjøleskapet i min 6 timer, jeg pleier å la det stå natten over. Så pisker du det bare opp som vanlig krem Smilefjes som blunker 

Nydelig på både cupcakes, kaker, på desserter, eller bare som den er Smilefjes som blunker

Ingen kommentarer: