søndag 10. april 2011

Hverdagshelter

Joda, de finnes Smilefjes   På fredag hadde jeg egentlig fri fra Himmelske Gleder, men jeg måtte innom og hente mine gjenglemte nøkler -  og der ble jeg visst en stund Smilefjes som blunker

Jeg la merke til en merkelig parkert bil utenfor da jeg kom kjørende, og min kollega kunne fortelle om at hjulet hadde falt av og mannen bak rattet hadde forduftet.

Siden det blåste noe vanvittig vill ejeg hjelpe henne inn med ting og tang, og da viser det seg at det lekker bensin fra denne bilen. Etter en rask avgjørelse tilkalt hun politiet, og så anså vi vel at det hele ble lagt bort – der tok vi feil Smilefjes som blunker 

Brannbilen dukket opp *host* og ut spretter det 4 brannmenn ut hvorav 2 av de har fullt utstyr på med maske og det hele – sikkerheten først Smilefjes som blunker  Vi følte oss meget små der vi hadde satt igang dette vi jentene Smilefjes som blunker men i ettertid ser man jo at de faktisk kun avverget en mulig brann Smilefjes som blunker Det rant tross alt jevnt med bensin ut av dette vraket av en bil midt i veien.

Og brannmennene stakkars, de måtte jo sitte og blomstre og vente på redningsbilen, som forøvrig hadde laaaaaaaaaaaaaaaaang utrykningstid……, så de ble invitert på kaffe på Himmelske Gleder Smilefjes 

Jaja, vi skal være glad at det var en lite alvorlig grunn til at vi hadde uniformerte brannmenn i butikken Smilefjes 

Denne episoden minner meg om bilulykken for 11,5 år siden med en venninne i bilen. Vi kom greit ut av det og ville bare ta en drosje hjem, men redningsmannskapene ville det annerledes, og vi holdt på å le oss skakke da ambulansen kom i full utrykning – i ettertid ser man jo litt mer av alvoret i situasjonen Smilefjes som blunker 

Vi skal være glad vi har slike  HVERDAGSHELTER Smilefjes

Ingen kommentarer: